Податоците наведени на веб страната се однесуваат на лицата на територија на Република Бугарија!

Најважно е јадењето на здрава исхрана – внесувањето на балансирана количина на храна, богата со хранливи материи и мала енергетска вредност. Пирамидата на исхрана покажува какви количини можат да се конзумираат од една група на храна. Дополнително се оценува хранливата и физиолошка вредност на принципот на семафорот.

Нискокалорични пијалоци:

Минимум 6 чаши дневно (по 250-300 ml) пијалоци (минерална или обична вода, незасладен билен или овошен чај, вклучително 1 чаша овошен или зеленчуков сок).

Зеленчук, салата, овошје:

5 порции дневно овошје и зеленчук, т.е. околу 400 g зеленчук и салати, како и 250 g овошје (една порција=една полна рака, околу 120-130 g).

Полнозрнест леб, мусли, тестенини, кафеав ориз, компир:

4-6 парчиња леб дневно или 3-4 парчиња леб плус 50-60 g житарки и 200-250 g компир или тестенини (најдобро полнозрнести) или 150-180 g ориз (кафеав).

Млечни производи, месо, риба:

Дневно 3 порции млеко и млечни производи (на пр. млеко и кисело млеко со 1,5% масленост, нискомаслена урда и сирење со 30-45% масти) и 1 порција месо, колбас, морска риба или јајце.

Масти, масла:

Максимум 2 супени лажици дневно (околу 30 g). Посебно се корисни богатите со прости, сложени незаситени масни киселини и витамини растворливи во масти, на пример масло од маслинки, репка, сончоглед, пченкарни никулци и соја. Да се намали конзумирањето на животински масти како путер, свинска маст и павлака.

Слатки и солена храна, алкохол:

Одвреме-навреме можете да си дозволите парче колач или чоколадо.
BACK